Het doel van bijna elk bedrijf is om te groeien. In ieder geval wil je op één of andere manier winst behalen. Vaak is er een duidelijk verband tussen het aantal klanten en de mate van groei. Het is daarom dus belangrijk dat jij meer klanten aantrekt als jij wilt groeien. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar het is lastig in te schatten hoe je dit nou het beste kunt doen. Niet iedereen met een eigen bedrijf is een expert als het gaat om e-commerce marketing, dus het op puur geluk lijken. Er zijn wel een paar regels waar jij rekening mee wilt houden die het makkelijker maken. Daarom hier een kort overzicht van de dingen waar jij sowieso aan wilt denken voordat jij jouw budget gebruikt voor marketing.
Hoe ziet jouw gemiddelde klant er uit?
Het gaat er om dat jij jouw budget voor marketing zo efficiënt mogelijk gebruikt. Het is daarom verstandig om in te spelen op jouw gemiddelde klant. Als jij een hele exclusieve business hebt dan kan het juist belangrijk zijn om per individu een aanpak te verzinnen, maar we gaan er eventjes van uit dat dit niet het geval is. Je wilt waarschijnlijk gewoon zo veel mogelijk klanten. Eventueel met hulp van een marketingbureau kan jin een profiel opstellen van jouw gemiddelde klant. Welke leeftijd en geslacht hebben deze mensen? Hebben zij een bepaalde achtergrond qua opleiding of baan? Een politieke voorkeur? Bijna alle informatie die je te weten kunt komen is waardevol. Je kunt dit doen door bijvoorbeeld een enquête in te laten vullen door jouw klanten. De advertenties moeten vervolgens gericht worden op mensen met dit profiel. Adverteer op specifieke websites, of maak advertenties die interessant zijn voor deze mensen.
Formuleer jouw unieke eigenschap
Of dit nou om jou als persoon gaat, of om het bedrijf dat jij representeert, het is belangrijk dat je nadruk legt op wat jou uniek maakt. Hier komt vaak veel expertise bij kijken om een goede strategie te bedenken die precies uitstraalt wat de klanten waarderen in jouw bedrijf. Ook hier wil je waarschijnlijk iemand met veel kennis van marketing voor inhuren.
Wees niet bang om een professional in te huren
Een grote valkuil voor veel kleine bedrijven is dat zij het werk graag zelf uitvoeren. Dit kan in veel gevallen voordelig zijn, maar marketing is toch een vak apart. Het is gewoon lastig om een goede marketingstrategie te bedenken en uit te voeren, en simpelweg advertenties op Facebook zetten is waarschijnlijk niet goed genoeg. Overweeg dan ook om de marketing compleet uit te besteden aan een marketingbureau.