Regel het afvoeren van je bedrijfsafval met het grootste gemak!

Als je denkt aan het beginnen van een bedrijf ben je met je hoofd met heel veel verschillende dingen bezig. Hoe moet alles er uit gaan zien, wat wil ik uitstralen, wat kan ik rekenen voor mijn diensten en ga zo maar door. In veel gevallen lijkt het er op dat er ook nog wel eens wat vergeten kan worden. Daarom is het maken van een lijst vaak aan te raden. Laat deze lijst dan ook eens aan anderen zien zodat je er zekerder van kan zijn dat je niets hebt gemist. 

Voorbeeld

We geven even een voorbeeld om duidelijk te maken wat we bedoelen. Stel, je wilt een restaurant beginnen. Dat is natuurlijk hartstikke leuk. Ten eerste ben je vooral bezig met de haalbaarheid van je plan. Zijn er al meer van hetzelfde soort restaurants in de plaats waar jij zelf ook iets wilt beginnen? Hoe wil je je bedrijf gaan noemen? Het moet natuurlijk wel een beetje een naam zijn die goed blijft hangen en waar mensen vertrouwen in hebben om lekker te gaan eten. Ook een van de aandachtspunten waar je waarschijnlijk veel mee bezig zal zijn is het samenstellen van de kaart en inschatten hoeveel personeel je nodig gaat hebben. Heel logisch allemaal. Dan kom ik nu op het punt dat veel beginnende ondernemers vaak vergeten: het afvoeren van bedrijfsafval. 

Simpel

Hoewel het heel simpel is op te lossen wordt er soms veel te moeilijk of helemaal niet over nagedacht. Omdat het om afval gaat, lijken mensen zich er soms niet bewust van hoeveel ze eigenlijk produceren. Kijk maar eens hoeveel afval je alleen al thuis kan verzamelen in een week tijd. Neem nu het geval van het restaurant. Je wilt graag dat je werkomgeving schoon is. Toch heb je veel afval. Denk alleen al aan alle verpakkingen van de producten die je gebruikt. Of het voedsel dat je moet weggooien omdat klanten het hele bord niet kunnen leegeten en ga zo maar door. Dat is dus allemaal heel simpel op te lossen door een soort bedrijfsafval contract af te sluiten. Het wordt dan automatisch zo vaak opgehaald als je hebt afgesproken. Dat kan een keer in de week zijn (of vaker). Je kan het ook een keer in de twee weken op laten halen. Het is maar net wat het beste uitkomt. Ook kan je eenvoudig de grootte van de containers selecteren. Zo heb je er geen omkijken meer naar. Simpel toch?!

Vorig artikel
Volgend artikel

Meer van auteur

Gerelateerde blogs

Laatste berichten

Waarom kiezen voor neutrale kleuren in je interieur

Neutrale kleuren zijn de stille krachten van het kleurenspectrum. Ze brengen rust in elke ruimte en bieden een canvas waarop jouw persoonlijke stijl de...

Waarom een warm huis gelijk staat aan een gelukkig huis

Je kent het gevoel vast wel: je komt thuis na een lange werkdag en wordt verwelkomd door de behaaglijke warmte van je huis. Het...

Wat zijn flexibele werkplekken en waarom zijn ze populair

Flexibele werkplekken hebben de manier waarop we denken over kantoorruimtes en werkomgevingen compleet getransformeerd. Deze trend is een rechtstreekse reactie op de behoefte aan...