Hulp bij internationale e-commerce

Heb jij een website en zou je internationaal willen gaan? Dan kan het lezen van deze blog interessant voor jou! In deze blog nemen wij jou mee met een aantal tips die interessant kunnen zijn voor jouw webshop om optimaal te presenteren. Veel websites zijn in deze tijd erg gestegen door de Corona crisis in Nederland. Door de richtlijnen die de overheid heeft opgegeven, namelijk de sluiting van alle niet-essentiële winkels is er stijging te zien in de bestellingen van webshops. De bevolking van Nederland kan niet normaal naar de winkel gaan om iets te kopen, het gevolg hiervan is dat zij het gaan bestellen online. De volgende stap voor veel webshops die de Nederlandse markt al goed beheersen is naar het buitenland overstappen. Voor veel Nederlandse webshops zijn landen zoals Zweden, Noorwegen, Frankrijk en nog veel meer interessant om daar ook hun spullen te verkopen. Wij zien deze stijging en kansen ook en hebben daarom het idee gekregen om deze blog te schrijven. Hieronder hebben wij een aantal tips gegeven om met jouw webshop internationaal te gaan.

Vertaling van jouw webshop

Bij het lanceren van de website in een andere taal is het vertalen van de teksten een grote klus. Je kunt jouw teksten niet klakkeloos in Google Translate stoppen en verwachten dat dit optimaal presteert. Het antwoord hierop is om een vertaalbureau in te huren om de teksten te vertalen. Als je bijvoorbeeld in het technische gedeelte zit met jouw webshop is er vaak jargon. Dan is het aan te raden om een technisch vertaalbureau in te huren.

Voer een nieuw zoekwoordonderzoek uit

Bij het lanceren van de website is het schrijven van nieuwe teksten belangrijk voor jouw website. Vaak zie je dat in andere landen mensen een andere zoekwoordintentie hebben dan in Nederland. Bovendien ook een andere behoefte en wensen. Wanneer je dus met jouw website internationaal gaat, voer dan eerst een zoekwoordonderzoek uit. Een tip is om dit te doen bij een persoon die de taal spreekt, zij weten vaak

Voer lokale linkbuilding toe

Als je met jouw website aan SEO doet, dan weet je dat jouw autoriteit heel belangrijk is volgens de algoritmes van Google. Het uitvoeren van linkbuilding is daarom wederom belangrijk. Zoek naar domeinen in het land waar je gaat verkopen voor de meeste resultaten. Vaak zie je dat als je op een Nederlands domein gaat verwijzen naar je internationale website het niet de meeste resultaten geeft. Neem dan bijvoorbeeld contact op met domeinen in dat land zodat je blogs kan plaatsen op hun website.

Meer van auteur

Gerelateerde blogs

Laatste berichten

Waarom kiezen voor neutrale kleuren in je interieur

Neutrale kleuren zijn de stille krachten van het kleurenspectrum. Ze brengen rust in elke ruimte en bieden een canvas waarop jouw persoonlijke stijl de...

Waarom een warm huis gelijk staat aan een gelukkig huis

Je kent het gevoel vast wel: je komt thuis na een lange werkdag en wordt verwelkomd door de behaaglijke warmte van je huis. Het...

Wat zijn flexibele werkplekken en waarom zijn ze populair

Flexibele werkplekken hebben de manier waarop we denken over kantoorruimtes en werkomgevingen compleet getransformeerd. Deze trend is een rechtstreekse reactie op de behoefte aan...