Hoe zorg je voor een goede concentratie op het werk?

De meesten van ons werken minstens een aantal dagen per week. Om ervoor te zorgen dat je op het werk zo productief mogelijk bent, is het belangrijk dat de secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn. Zo is het niet fijn als er continu mensen langs je bureau lopen of wanneer er erg veel telefoontjes te horen zijn. In dit artikel geven we tips die jij of jouw werkgever kan gebruiken voor het verbeteren van de secundaire arbeidsomstandigheden.

 

Creëer aparte werkplekken

 

Tegenwoordig zie je steeds vaker dat één ruimte wordt gevuld met erg veel bureaus. Het is dan ook logisch dat een gedeelte van het team moeite heeft om zich te concentreren. Indien je hier verbetering in wilt aanbrengen dan is het een echte aanrader om te kijken of een scheidingswand iets voor bij jou op kantoor is. Een scheidingswand kan je in diverse formaten en kleuren krijgen. Een exemplaar vinden dat past bij jouw kantoor moet daarom zeker mogelijk zijn. 

 

Een eigen kantoor voor de directie

 

Ten opzichte van een gemiddelde werknemer is een directielid veel vaker in overleg. Een overleg kan via de telefoon of computer plaatsvinden, maar ook fysiek. Ongeacht hoe er wordt overlegd is het prettig dat niet iedereen hiervan hoeft mee te genieten. Om ervoor te zorgen dat de rest verder kan met haar werkzaamheden is het verstandig om te zorgen voor een apart kantoor voor de directie. Koop hier een prachtig directie bureau bij en maak indruk op de mensen die je kantoor bezoeken. Naast dat het indruk maakt is het uiteraard ook belangrijk dat je een prettige plek hebt om te zitten.  

 

Hoe kom je er als directeur achter wat teamleden van het kantoor vinden?

 

De meeste directeurs zijn maar een gedeelte van de werkuren op het kantoor te vinden. Het is dan ook logisch dat hij of zij niet alles weet wat er speelt op de werkvloer. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat niet iedereen even tevreden is over de werkruimte, maar niemand de moeite neemt om dit bespreekbaar te maken. Als directeur kan het daarom ook een slimme zet zijn om dit zelf bespreekbaar te maken. Dit kan met een gesprek, maar het is uiteraard ook mogelijk om een enquête rond te sturen. Met een goede enquête kom je er snel achter wat mensen missen op kantoor. Pak zoveel mogelijk van deze punten direct op en creëer daarmee een zeer prettige werkplek.

Meer van auteur

Gerelateerde blogs

Laatste berichten

Met Pink Gellac zien je nagels eruit als om door een ringetje te halen!

Heb jij ook je slippers alweer uit de kast gehaald om er deze zomer op te kunnen lopen? Of heb je jezelf eens een...

Hoe match ik oorbellen bij mijn outfit?

Als je een leuk outfit hebt samengesteld, wil je er natuurlijk ook goed bij lijken. Een paar mooie oorbellen kunnen het verschil maken tussen...

Kamerplanten: de voordelen

De tijd van planten in de achtertuin is niet voorbij, maar er komen wel steeds meer planten in woningen. Dit is niet zonder reden,...