Een goede B2b webshop heeft bepaalde eigenschappen

Zo is het natuurlijk van belang dat je je zakelijke klanten goed kunt bedienen. Wanneer zij iets bestellen, is het zaak dat de bestelling snel en goed geleverd wordt. Door een B2b webshop te koppelen aan alle mogelijke opties, zorg je ervoor dat je klanten precies weten waar ze aan toe zijn. Ze kunnen direct zien of een item op voorraad is, of de verkoop in- of exclusief BTW is en wat de levertijden zijn. Zo maak je het voor jouw klant wel heel gemakkelijk om voor jouw webshop te kiezen.

Koppelingen in een B2b webshop zijn belangrijk

Je koppelt je leveranciers, ERP, RMA tools in één tool. Zo gaat er geen (potentiële) klant verloren en kun je beter inspringen op de wensen van de specifieke klant. Je kunt zelfs klantspecifieke catalogi gebruiken. Zo hoeft jouw klant niet te zoeken, maar vindt hij direct wat hij zoekt zodra er ingelogd is. Ook kun je op deze manier een bepaalde klant een bepaalde aanbieding doen. Extra klantenbinding is altijd een goed idee! Ook het aanbieden van staffelkortingen kan gemakkelijk geregeld worden in een goed gekoppelde B2b webshop.

Een ander belangrijk onderdeel is het sturen van de facturen. Jouw klanten zullen foutloze facturen ontvangen met daarop gespecificeerd wat er wanneer is gekocht. Ook als dat niet op rekening gebeurt.

Een B2b ecommerce platform gaat nog een stapje verder

Waar bij een B2b webshop vaak kleinere hoeveelheden aan kleinere klanten zullen worden verkocht, maakt een B2b ecommerce platform het gemakkelijker voor grote klanten om grotere orders te plaatsen. Zij komen binnen op het platform en zien direct hun gepersonaliseerde pagina. Een op maat gemaakt portal waar eigen inlogcodes ervoor zorgen dat persoonlijke prijzen gegarandeerd kunnen worden. Ook hier kun je je klanten gepersonaliseerde (staffel) prijzen aanbieden.

Kies voor een minimale foutmarge

In ieder bedrijf gaat wel eens iets mis. En dat kan je, zeker in het geval van B2b, duur komen te staan. Door gebruik te maken van de slimme oplossingen van Propellor zorg je ervoor dat de foutmarge met orders op nul komt te staan. De klant geeft zelf aan wat hij nodig heeft, jouw sales-afdeling maakt een offerte met deze gegevens. De klant geeft een akkoord en plaatst in één moeite door de bestelling. Zo zorg je voor tevreden klanten die zeker nog vaker zullen terugkeren.

More from author

Gerelateerde blogs

Laatste berichten

Dit moet je weten bij een autoverzekering afsluiten

Als je in Nederland een auto op je naam hebt staan en zodoende kentekenhouder bent van een auto dan ben je verplicht hier een...

Waarom werken met een autovolgsysteem?

Heeft u een bedrijf dat gespecialiseerd is in transport? Of is het transporteren van goederen een belangrijk proces binnen het bedrijf? Dan weet u...

Rolcontainers: licht en wendbaar alsjeblieft!

Ik heb in mijn leven achter heel wat rolcontainers gelopen. Ik begon mijn carrière als vakkenvuller in de supermarkt en daar reed ik containers...