Een goede B2b webshop heeft bepaalde eigenschappen

Zo is het natuurlijk van belang dat je je zakelijke klanten goed kunt bedienen. Wanneer zij iets bestellen, is het zaak dat de bestelling snel en goed geleverd wordt. Door een B2b webshop te koppelen aan alle mogelijke opties, zorg je ervoor dat je klanten precies weten waar ze aan toe zijn. Ze kunnen direct zien of een item op voorraad is, of de verkoop in- of exclusief BTW is en wat de levertijden zijn. Zo maak je het voor jouw klant wel heel gemakkelijk om voor jouw webshop te kiezen.

Koppelingen in een B2b webshop zijn belangrijk

Je koppelt je leveranciers, ERP, RMA tools in één tool. Zo gaat er geen (potentiële) klant verloren en kun je beter inspringen op de wensen van de specifieke klant. Je kunt zelfs klantspecifieke catalogi gebruiken. Zo hoeft jouw klant niet te zoeken, maar vindt hij direct wat hij zoekt zodra er ingelogd is. Ook kun je op deze manier een bepaalde klant een bepaalde aanbieding doen. Extra klantenbinding is altijd een goed idee! Ook het aanbieden van staffelkortingen kan gemakkelijk geregeld worden in een goed gekoppelde B2b webshop.

Een ander belangrijk onderdeel is het sturen van de facturen. Jouw klanten zullen foutloze facturen ontvangen met daarop gespecificeerd wat er wanneer is gekocht. Ook als dat niet op rekening gebeurt.

Een B2b ecommerce platform gaat nog een stapje verder

Waar bij een B2b webshop vaak kleinere hoeveelheden aan kleinere klanten zullen worden verkocht, maakt een B2b ecommerce platform het gemakkelijker voor grote klanten om grotere orders te plaatsen. Zij komen binnen op het platform en zien direct hun gepersonaliseerde pagina. Een op maat gemaakt portal waar eigen inlogcodes ervoor zorgen dat persoonlijke prijzen gegarandeerd kunnen worden. Ook hier kun je je klanten gepersonaliseerde (staffel) prijzen aanbieden.

Kies voor een minimale foutmarge

In ieder bedrijf gaat wel eens iets mis. En dat kan je, zeker in het geval van B2b, duur komen te staan. Door gebruik te maken van de slimme oplossingen van Propellor zorg je ervoor dat de foutmarge met orders op nul komt te staan. De klant geeft zelf aan wat hij nodig heeft, jouw sales-afdeling maakt een offerte met deze gegevens. De klant geeft een akkoord en plaatst in één moeite door de bestelling. Zo zorg je voor tevreden klanten die zeker nog vaker zullen terugkeren.

More from author

Gerelateerde blogs

Laatste berichten

Het veilig maken van jouw huis

Een veilig huis, dat wil toch iedereen? Tegenwoordig zijn inbraken en diefstal bekende begrippen en daar wil niemand de dupe van zijn. Daarom is...

Wat je moet weten over Ripple

Wanneer je interesse hebt in cryptovaluta dan is Ripple een bedrijf wat je absoluut in de gaten wilt houden! Wat is het? Ripple is...

Mijn (vrouwen) mening over auto’s

Over vrouwen die hun mening geven over auto’s of vrouwen die auto rijden wordt vaak veel gevonden door mannen. Toch vond ik het leuk...