Stel, jullie hebben als bedrijf een groot evenement op de planning staan. Alles is van top tot teen geregeld, jullie hebben een vette locatie en ook de catering belooft veel goeds. Misschien kondigen jullie een nieuwe stap voor het bedrijf aan of vieren jullie een jubileum. Wat de reden ook is, een feestje is alleen leuk als er ook mensen zijn. Tijd dus om jullie evenement aan de man te brengen, maar hoe kan je dat allemaal doen?
Gebruik social media
Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende manieren om een bericht naar buiten te brengen. Zo kan het heel eenvoudig via internet bijvoorbeeld. De wereld van social media is voor iedereen beschikbaar. Gebruik de juiste foto’s, opzwepende teksten en een pakkende hashtag. Begin op tijd met posten en zie hoe jullie following groeit terwijl jullie evenement dichterbij komt.
Beplak de hele boel
Maar je kan het ook meer old school aanpakken. Hebben jullie een toffe vormgever? Tijd om die aan het werk te zetten en mooie posters te laten ontwerpen. Vervolgens ga je naar alle plekken waar je deze zomaar op mag hangen (je wilt immers geen problemen) en zo trek je het oog van iedere passerende bezoeker. Zeker weten dat dit bij menig persoon blijft hangen.
Informatie in de hand
Maar je kan ook kiezen voor een poster in het klein, met iets meer tekst. En wel in de vorm van een flyer. Deze kan je op allerlei plekken neerleggen en ook op straat uitdelen. Het mooie aan een flyer is dat je deze heel makkelijk mooi kan maken, je er meer informatie over het evenement op kwijt kunt (bij posters, ondanks de grote, doe je dat minder snel) en mensen ze makkelijk mee kunnen nemen. Je kan flyers drukken bij een speciaal drukbedrijf. Zo verzeker je jezelf van goede kwaliteit.
Investeer ook hierin
Het is het echt waard om te investeren in goede kwaliteit. De pr is immers wat de mensen moet uitnodigen en overtuigen. Een evenement valt of staat met goede voorbereiding, óók op het gebied van marketing en communicatie.
Mond tot mond
En uiteraard moeten we ook de ouderwetse methode van mond tot mondreclame niet vergeten. Vertel iedereen en diens moeder over het geweldige evenement dat jullie aan het organiseren zijn en nodig men verbaal uit om te komen. Er is een reden dat die methode ouderwets is maar nog steeds gebruikt wordt, hij werkt namelijk nog hartstikke goed!